Program Bilgileri
Programın Yeterlilik Düzeyi
Tıp Fakültesi Lisans Programı; Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’ne (TYYÇ) göre Sağlık Temel Alanı’nda yer almakta olup öğrenim seviyesi 6. düzeydedir. Ayrıca, “Avrupa Yükseköğretim Alanı Yeterlilikler Çerçevesi’ne göre (QF-EHEA) 1. düzey ve ‘Yaşam Boyu Öğrenim için Avrupa Yeterlikler Çerçevesi’ne (EQF-LLL) göre 6. düzeydir.
Programın Amacı
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Uluslararası Tıp Fakültesi’nin temel amacı; tıp alanında yeterli bilgi ve beceriye sahip, ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden ve etkin biçimde kullanan, yeniliklere uyum sağlayabilen, yaşam boyu öğrenme ve kanıta dayalı karar verebilme bilincine sahip, mesleki ve akademik alanlarda araştırıcı, sorgulayıcı ve eleştirel düşünen, her düzeyde sağlık kurum ve kuruluşlarında hekimlik mesleğini yapabilen, etkili iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına önem veren, ilk kez karşılaştığı problemleri çözebilen, ulusal ve evrensel düzeyde sağlık sorunlarına hakim olarak uygun çözümler üretebilen, tıp bilimi ve toplumun sağlık ihtiyaçları arasında bağlantı kurmayı başarabilen, hekimler yetiştirmektir. Fakültemizde iki dilde eğitim verilmektedir. Bu iki dilli eğitim ile amaç hem uluslararası alanda Türkçe’nin eğitim ve bilim dili olarak yaygınlaşmasına katkı vermek, hem de küreselleşen dünyamızda hekimlik yapacak bireylerin çok dilde hizmet vermesini sağlamaktır.
Programın Eğitim Türü
Tam zamanlı
Programın Öğrenim Dili
Türkçe %70, İngilizce %30 (1. yıl %100 İngilizce)
Kazanılan Derece
Tüm teorik ve uygulama dersleri, klinik uygulamaları ve sınavları başarı ile tamamlayan öğrenciler ‘Yüksek Lisans’ derecesi ile mezun olurlar ve ‘Tıp Doktoru’ unvanı alırlar.
Programın Öğrenim Süresi ve Süreçleri
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Uluslararası Tıp Fakültesinde eğitim, yeterlik/çıktı odaklı ve tam entegre olarak düzenlenmiştir. Ders kurullarına dayalı eğitimin ilk üç yılında, ilk iki yıl ağırlıklı olarak sistemlerin normal yapı ve fonksiyonları, ikinci yılın son kurulunda ve üçüncü yılda ise patolojilere ve klinik bilimlere giriş ve sistem patolojileri ele alınmaktadır. İlk üç yılda temel tıp bilgilerini klinik bağlantılarıyla kavramış olan öğrencilerin staj eğitimleri 4. ve 5. yıllarda yürütülmektedir. Altıncı yıl ise öğrencilerin gözetim altında hekimlik yapmalarına olanak sağlayan intörnlük esasına göre yapılır. Ayrıca öğrencilere tercih edebilecekleri seçmeli dersler sunulmaktadır.
Mezuniyet için toplam 360 AKTS ile tıp fakültesinin 6 yıllık eğitim programında yer alan dersleri başarılı şekilde tamamlamak gerekmektedir.
Programa Başvuru, Kayıtlar ve Yatay Geçişle Öğrenci Kabulü
Bilgi için “SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ”ne ve “SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ HAMİDİYE ULUSLARARASI TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM ÖĞRETİM VE SINAV YÖNERGESİ”ne bakınız.
Mezunlar İçin İş ve Akademik Kariyer İmkânları
Tıp fakültesi mezunları zorunlu hizmet yasası kapsamında birinci basamak sağlık hizmetinde yer alan aile sağlığı merkezleri ve toplum sağlığı merkezleri başta olmak üzere Sağlık Bakanlığına ait birimlerde ve zorunlu hizmet sonrası kamu ve özel sağlık kurumlarında ‘Tıp Doktoru’ unvanı ile pratisyen hekim olarak istihdam edilebilirler. Tıpta Uzmanlık Sınavına girerek başarılı olanlar üniversite hastanelerinde veya Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde uzmanlık eğitimlerine başlarlar ve sonrasında ‘Uzman Hekim’ unvanı kazanırlar. Ayrıca, ‘Tıp Doktoru’ diplomasını alan mezunlar üniversitelerin Sağlık Bilimleri Enstitüleri bünyesinde yer alan Temel Tıp Bilimleri Bölümlerinde ‘Doktora’ programlarına başvurup eğitimlerini başarı ile tamamladıklarında ‘Bilim Doktoru’ (Doctor of Philosophy in Medical Sciences) unvanı ile mezun olurlar ve sonrasında üniversitelerin ilgili anabilim dallarında öğretim elemanı olarak istihdam edilebilir ve akademik kadrolarında yer alabilirler.
- İnsana ait vücudunun temel yapısı, gelişimi, normal işleyişi ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
- İnsan vücudundaki anormal yapı ve işleyişi nitelikli bilimsel araştırmalara dayalı bilgilerle açıklar ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
- İnsanı biyo-psiko-sosyal açıdan bir bütün olarak görüp tıbbi süreçlerde gerekli ihtimam ve saygıyı gösterir.
- Hastalıkların tanı ve tedavisini kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde değerlendirir.
- Tıp bilgisine temel oluşturan sistematik araştırma süreçlerini bilir, bu alandaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Farklı disiplinlerle çalışmaya açıktır.
- Muayene olmak için başvuran hasta ve yakınlarından ayrıntılı tıbbi öykü alır, alınan öykünün güvenilirliğini ve yeterliliğini değerlendirebilir.
- Bireylerin fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir, tanı ve tedavi süreçlerini uygun ve güncel işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
- Bireylerden, toplumdan ve araştırmalardan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri tıbbi ve idari bağlamda düzenler ve kayıtlarını tutar.
- Bireyler ve toplumun sağlığının korunmasına yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir.
- Bağımsız çalışabilir, tanı ve tedavi süreçlerini yönetir.
- Ekip çalışmasına aktif katılımcılık sağlayabilir, karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir.
- Tıp Hekimine özgü yetkinliklere, yönetim ve iletişim bilgi ve becerilerine sahiptir.
- Evrensel etik kuralları bilir. Bu kuralları içselleştirmiştir ve meslek uygulamalarında kullanır.
- Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirir.
- Alanı ile ilgili gelişen teknoloji ve yenilikleri takip ederek yaşam boyu öğrenmeye ve öğrendiğini uygulamalara aktarmak konusunda olumlu tutum sergiler.
- İş sağlığı ve güvenliği konularında bilinçlidir.
Programın Çıktılarının TYYÇ İle İlişkilendirilmesi
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi | Programın Çıktıları | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||
Bilgi | |||||||||||||||||||
Kuramsal-Olgusal | |||||||||||||||||||
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 | 5 | |||||||||||||||||
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 | ||||||||||||||||||
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 5 | 3 | 5 | ||||||||||||||||
Beceriler | |||||||||||||||||||
Bilişsel-Uygulamalı | |||||||||||||||||||
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. | 3 | ||||||||||||||||||
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | 4 | ||||||||||||||||||
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 | 4 | |||||||||||||||||
Yetkinlikler | |||||||||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | 4 | 3 | |||||||||||||||||
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği | |||||||||||||||||||
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. | 4 | 4 | |||||||||||||||||
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. | 4 | 4 | |||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||||
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | 5 | 4 | |||||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 5 | ||||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 4 | ||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 | ||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | ||||||||||||||||||
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. | 3 | ||||||||||||||||||
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||||||
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | 4 | ||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | 5 | ||||||||||||||||||
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | 5 | 4 | |||||||||||||||||
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 5 | 5 | |||||||||||||||||
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. | 4 | 4 | |||||||||||||||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
* 1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek